maandag 5 juli 2010

eerste toeristische uitstapjes

Dit weekend heb ik al enkele toeristische trekpleisters van hier in de buurt bezocht. Vrijdag ben ik voor het eerst naar La Cancha geweest, de grootste openluchtmarkt van Latijns-Amerika, ze verkopen er echt alles en het lijkt een groot labyrint. Ik heb vooral rondgekeken bij de souvenirs... Alberto, de oom en toeristische gids was ook mee en hij deed zijn inkopen voor het feest van Pachamama, elke eerste vrijdag van de maand: cocabladeren, een kruisje gemaakt van planten en plaatjes van suiker met een tekening die symboliseert waarvoor je wil bidden (bv een goede job, reis, familie, geld...). s Avonds hebben we met de familie en vrienden alles verbrand (sommigen verbranden er ook de foetus van een lama bij) terwijl we sterke drank (Casa Real) sprenkelden in de vier hoeken, tegen de wijzers van de klok in.
Zaterdag heb ik kennisgemaakt met een nieuwe vrijwilligster, Aude uit Frankrijk en samen bezochten we het reuzegrote Christusbeeld, Cristo de la Concordia. Met de vele trappen omhoog en langs een natuurpad vol rotsen weer naar beneden. Een prachtig uitzicht op de bergen, de Tunari, hoogste top, en de laguna. Zondag ben ik met Aude naar Quillacollo geweest, een dorpje in de buurt waar de Virgen de Urcupiña vereerd wordt, een bedevaartsoord zoals Lourdes waar Maria verschenen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten