zaterdag 31 juli 2010

de uitzondering die de regel bevestigt

De uitzondering die de regel bevestigt...Claudia, mijn leerkracht Quechua. Hoewel alles hier meestal te laat begint, heeft Claudia de gewoonte om de lessen minstens een kwartier te vroeg te starten. En diegenen die willen mogen zelfs een half uur vroeger komen... De lessen eindigen ook altijd minstens een kwartier te laat. Een overenthousiaste leerkracht dus. Wat heel positief is, alleen een beetje lastig als je heel de dag gewerkt hebt (van het weeshuis naar de Nederlandse school, snel iets eten en naar de avondles, en dat elke werkdag). Hoewel ik het zou willen, heb ik nog geen tijd gevonden om wat te studeren. Als Claudia me naar voren roept, ga ik steeds mijn Micky Mouse-schriftje (dat ik in La Cancha heb gevonden) naar voren. Gelukkig zit ik naast een tof klasgenootje, Ana (die geneeskunde studeert en dus sinds Evo Morales verplicht is om een jaar in de provincie te werken en Quechua te spreken) met wie ik elke dag naar huis wandel. We hebben al veel pipoca (popcorn) gegeten op de terugweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten